Zakazana reklama cudownej wody


Reklama butelkowanej wody z rozmarynem No 1 Rosemary Water została zakazana, ponieważ fałszywie sugerowała, że picie napoju uwalnia ciało od chorób i wydłuża życie.

Zeszłoroczna kampania marki wskazywała, że mieszkańcy włoskiej wioski Acciaroli codziennie spożywali rozmaryn, a wielu z nich dożywało sędziwych lat. Większa ich grupa zaprezentowana została w reklamach mówiących, że ich długowieczność naukowcy wiążą ze spożywaniem rozmarynu.

Emitowany był również spot, prezentujący pijącą wodę kobietę, która młodniała w oczach.

 

Urząd ds. Standardów Reklamy (Advertising Standards Authority – ASA), brytyjski regulator, odnotował 19 skarg, mówiących, że reklama wprowadza w błąd. I orzekł, że tak w istocie jest. Np.

pojawiające się w jednej z reklam słowo „anty-rakowe” konsumenci mogli odebrać jako twierdzenie, że woda rozmarynowa zapobiega rozwojowi raka u osób, które ją piją.

Marka broniła swojego przekazu, argumentując, że przekazuje tylko fakty o bardzo niskich wskaźnikach określonych chorób przewlekłych i zwyrodnieniowych u mieszkańców Acciaroli, wskazując, że użyty w jej produkcie rozmaryn pochodzi z okolic miejscowości. A sama reklama nie zawiera powiązania między zapobieganiem chorobom a konsumpcją wody.

ASA odwołanie odrzuciła. Urząd orzekł, że reklamy nie mogą pojawiać się ponownie. I poinstruował producenta No 1 Rosemary Water, by nie sugerował, że jego woda może leczyć choroby czy zapobiegać im.

Butelka 0,33 l wody w internecie kosztuje prawie 3 funty.

O sprawie napisały brytyjskie media, m.in. Metro i Huffington Post UK.

Werdykt Urzędu wraz z omówieniem dostępny jest na stronach ASA.

Previous Patagonia: mNIEj kupujcie!
Next Niezdrowa reklama