Sopot z uchwałą


Sopocka Rada Miasta przyjęła uchwałę krajobrazową, która porządkuje przestrzeń publiczną w mieście.

Dzięki uchwale w Sopocie będzie mniej reklam, a osiedla nie będą grodzone. Z płotów i ścian budynków znikną banery. Uchwała ustala również zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz szyldów.

Celem jest harmonijna i estetyczna przestrzeń miejska.

Uchwała zakłada podział miasta na 12 obszarów (np. strefa mieszkaniowa, administracji i biznesu), 8 obszarów strukturalnych, obszar indywidualnej promocji (np. Opera Leśna, ERGO ARENA, molo) oraz 3 obszary przestrzeni układu komunikacyjnego.

Dla tablic reklamowych i urządzeń reklamowych innych niż szyldy, termin dostosowania do zasad i warunków określonych w uchwale ustala się na 12 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały. Dla szyldów na 24 miesiące, a dla istniejących, nielegalnych ogrodzeń, termin dostosowania ustala się na 4 lata.

Sopocka uchwała nie określa stawek za niezastosowanie się do jej przepisów. A to oznacza, że w mieście obowiązywać będą stawki z Ustawy. Dlatego miesiąc ekspozycji nielegalnego banneru o pow. 1, 25 m kw. kosztować będzie 3300 zł, bilbordu o pow. 18 m kw. 7320 zł, a siatki wielkopowierzchniowej o pow. 72 m kw. 20 280 zł.

To kolejny rozdział procesu 2018: Outdoor do lamusa!

Fot: materiały UMS

Previous Outdoor odjeżdża
Next Sport do reklamacji