Patagonia: mNIEj kupujcie!


Na marketingowe szczyty wspina się marka Patagonia. Poznajcie jej podejście do filozofii Zero Waste.

Świat wstrzymał oddech, gdy na Nanga Parbat utknęli Elizabeth Revol i Tomasz Mackiewicz. Z pomocą ruszyła czwórka himalaistów: Adam Bielecki, Denis Urubko, Jarosław Botor i Piotr Tomala. Francuzka została uratowana, Polak nie został odnaleziony.

Dramatyczna akcja ratunkowa zrodziła pytania o odwagę, ale i odpowiedzialność w himalaizmie. Czy warto poświęcać tak wiele, by zdobyć kolejny szczyt? O dobrą odpowiedź trudno, pewne jest jednak, że

Góry mają moc inspirowania do działań niezwykłych

Na przykład Patagonia, amerykańska marka odzieży turystycznej tak wysoko zaszła w swym marketingu w wartości ekologiczne, że zaczęła wpisywać się w ideę zero waste.

Ze względu na wysokie ceny i elegancki styl marka bywa złośliwie nazywana PataGucci.

Ale jej praktyczne wdrożenie zasad 5R (refuse – nie kupuj, reduce – ogranicz zużycie, reuse – używaj ponownie, recycle – recyklinguj i rot – zagospodaruj odpady) naprawdę robi wrażenie.

mNIEj kupuj! – nie potrzebujesz kolejnych rzeczy – nie kupuj ich od nas. Doskonały przekaz (nie tylko) na Black Friday!

Czarny Piątek – Świętuj, co już posiadasz!

 

Napraw! Wieczysta „gwarancja pancernika” (Ironclad guarantee) idzie w parze z zachętą do troski o nabyte ubrania i… ich samodzielnego naprawiania.

5R w wydaniu Patagonii

Użyj ponownie: rzeczy, których nie używasz, sprzedasz na e-bay, a te, które nie nadają się do noszenia (i naprawy) – zawsze możesz odesłać firmie albo oddać do jej najbliższego sklepu.

 

 

Przemyśl więc zakupy. I przemyśl reklamy Patagonii.

Previous Idiokratyczna reklama
Next Zakazana reklama cudownej wody