#ObalićReklamy w Warszawie


Duża akcja subvertisingowa w stolicy. Na wiatach przystankowych w Warszawie  pojawiły się antyreklamowe kreacje. A autorzy akcji wrzucili w media społecznościowe jej multimedialną dokumentację.

Ekipa Special Patrol Group używając kluczy krzyżakowych otworzyła wiaty przystankowe i podmieniła powieszone tam plakaty. Np. zamiast perfum Chanel – pojawił się wampir Capitalism. A reklama mleka przeistoczyła się w plakat piętnujący cierpienie zwierząt.

Wśród przejętych citylightów znalazł się m.in. #ADHACKMANIFESTO. Czytamy w nim:

1. Reklama sra do Twojej głowy
To forma wizualnego i psychologicznego zanieczyszczenia

2. Usuwanie / przekształcanie / niszczenie reklam
To nie wandalizm
Jest to akt oczyszczania przestrzeni uzasadniony prawnie i moralnie

3. Sfera wizualna to sfera publiczna
Jest dobrem wspólnym
Należy do każdego, więc nikt nie powinien posiadać jej na własność.

4. Reklama outdoorowa może i powinna być zabroniona
Sao Paulo zakazało jej w 2006, a Grenoble w 2015

Nie przypominamy sobie, by tak spektakularna akcja miała wcześniej miejsce w Polsce.

Weekendowe przejęcie reklam sygnują Special Patrol Group, Hogre, DoublewhY_Y oraz Illustre Feccia.

Wsparcie artystyczne Michelle Tylicki, Matt Bonner, Jaś Kapela i Stah Bałdyga. Video: Szczym, aniamacja i edycja Michelle Tylicki.

 

#OBALICREKLAMY

 

 

Previous BZ WBK zniknął, Santander pozostał
Next Słodycz do kwadratu