NYC: Reklama zaDRONiona


Technologiczna innowacja w walce z reklamami wielkoformatowymi! W Nowym Jorku znany grafficiarz pobazgrał gigantyczny billboard wykorzystując do demolki… drona.

dron Calvin Klein

Billboard z reklamą dżinsów marki Calvin Klein znajduje się na ruchliwym skrzyżowaniu Houston Street i Lafayette Street. Jest wielki na sześć pięter. W środę 26 kwietnia twarz widocznej na reklamie modelki Kendall Jenner pokryły czerwone maziaje. Akcję z użyciem drona przeprowadził znany artysta graffiti i reklamowy wandal, ukrywający się pod ksywą Katsu. A o sprawie napisał amerykański magazyn „The Wired”.

Drony są coraz tańsze i sprawniejsze, dlatego artyści uliczni coraz częściej z nimi eksperymentują. Na razie „praca” Katsu może nie powala na kolana, ale zastosowanie dronów do dewastowania wielkich i niedostępnych dotąd reklam wytycza nowe szlaki dla działalności reklamowych wandali.

„Wired” uspokaja policję, że jeszcze nie musi się bać. Przerobiony na subwersywne potrzeby dron Katsu jest dość nieokiełznany i nieprzewidywalny, zwłaszcza gdy wędruje wzdłuż powierzchni, którą maluje. Sam Kastu narzeka, że obecnie 70% energii operatora pochłania utrzymanie stabilnego lotu maszyny. Ale można już sobie wyobrazić drony samodzielnie malujące tagi na murach i reklamach, podczas gdy artyści spokojnie relaksują się w domach – przepowiada autor „The Wired” Arthur Holland Michel.

Źródło: Wired

Previous Kraków: Kultura przereklamowana
Next Konto w kącie