Niezdrowa reklama


Nie cichną dyskusje o wielkoformatowej reklamie w przestrzeni miast. Tym razem dwie gigantyczne płachty promujące aptekę Gemini poruszyły mieszkańców warszawskich Bielan.

 

–  Czy Wam się krew nie buzuje na widok tak agresywnie ingerującej w przestrzeń reklamy? Dla nas to akt braku jakiegokolwiek poszanowania dla wspólnej przestrzeni – czytamy na facebookowym profilu Razem dla Bielan.

Dyskusja toczy się w czasie, gdy wiele polskich miast pracuje nad uchwałami krajobrazowymi. W Warszawie uchwała jest już po konsultacjach, ale do jej wdrożenia jeszcze droga daleka.

W przypadku tej reklamy jest jeszcze jeden wątek: zdrowotny. Mieszkańcy Bielan zwracają uwagę, że „Z badań Światowej Organizacji Zdrowia wynika, że ludzie, którzy mają brzydki widok z okna, są o 40 proc. bardziej narażeni na depresję, od tych, którzy mogą oglądać ładny krajobraz”.

Obawiamy się, że

leku na ładny widok z okna Gemini nie dostarcza.

Z pewnością natomiast sprzedaje szeroką gamę medykamentów na depresję.

Na pytanie, czy nie lepiej ściany wykorzystać na murale czy ogrody wertykalne, obrazową odpowiedź dał jeden z uczestników dyskusji.

Wizualizacja ogrodów wertykalnych

Którą „kreację” byście woleli?

 

Informacja i zdjęcia za Razem dla Bielan.

 

Previous Zakazana reklama cudownej wody
Next Nadchodzi ludzki Uber