W sobotę 11 lipca zdemontowano nielegalny billboard w Krakowie. Prezentujemy oficjalne stanowisko Antygencji w tej sprawie.

2015-07-11 bezdomni z billboardu (2)

Rozbiórka billboardu / 11.07.2015

Kraków, 12. lipca 2015

W Krakowie przy ulicy Konopnickiej przez blisko trzy lata stał gigantyczny billboard, będący samowolą budowlaną. Chcąc zwrócić uwagę na ten fakt, ujawniliśmy, że w reklamie zamieszkali bezdomni. Gdy właściciel gruntu zagroził mieszkańcom eksmisją 15 czerwca, zorganizowaliśmy internetowe wydarzenie Bezdomni zostają aż do rozbiórki nielegalnego billboardu, do którego dołączyło blisko 2600 osób. List otwarty do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego z prośbą o zajęcie się sprawą i objęcie opieką bezdomnych w imieniu Antygencji napisał Marek Tobolewski.

W sobotę 11 lipca nośnik rozebrano. Została jedynie konstrukcja z betonu i stali. Likwidację reklamy przyjmujemy z zadowoleniem. Spełnia ona nasze postulaty i pozwala postawić trzy optymistyczne wnioski:

  1. Stanowcze działania władz w obronie prawa i dobrych obyczajów przynoszą pozytywne skutki. W likwidacji billboardu widzimy efekt apelu prezydenta Majchrowskiego do branży reklamowej, by nie korzystała z nielegalnego nośnika.
  2. Rośnie społeczna odpowiedzialność branży marketingowej. Od początku lipca na nośniku nie wisiały żadne reklamy, co pozwala sądzić, że po nagłośnieniu jego nielegalności, domy mediowe wykreśliły go ze swej oferty, a żadna marka nie chciała się na nim afiszować.
  3. Właściciel nośnika zdał sobie sprawę, że nie opłaca się prowadzić biznesu z pogwałceniem prawa i głosu opinii publicznej.

Dzięki wchodzącej w życie tzw. ustawy krajobrazowej mamy szansę zadbać w Polsce o ład w przestrzeni publicznej. Sądzimy, że historia nielegalnej reklamy z Krakowa jest w tym względzie ważnym precedensem, zachęcającym do konstruktywnej współpracy samorządów, społeczności lokalnych i branży reklamowej.

Jako Antygencja będziemy kontynuować pracę na rzecz poszanowania prawa, poprawy świadomości estetycznej obywateli oraz odpowiedzialnej komunikacji marketingowej.

/Antygencja

2015-07-11 bezdomni z billboardu (4)

Prace rozbiórkowe w toku / 11.07.2015

2015-07-11 bezdomni z billboardu (5)

Odzyskana panorama miasta / 11.07.2015