Faceci w gaciach


Konsumenci są dziś świadomi reklamowych kłamstw. Dlatego w siłę rośnie nurt reklamy „autentycznej”, pokazującej „prawdziwych ludzi”.

Prekursorem była tu marka Dove, próbująca dowartościować „zwyczajne kobiety”. Ostatnio furorę podobną kampanię prowadzi Always. Ale pojawiły się również pierwsze projekty, które odkłamywać mają wizerunek mężczyzny.

We wrześniu 2013 roku brytyjski „The Sun” pokazał zdjęcia „zwykłych mężczyzn” w ich własnych gaciach. Dziś fotki z indywidualnych sesji czterech dżentelmenów podbijają internet.

ck

Panie podobno są zachwycone. A „zwykli panowie” oddychają z ulgą, że nie jest z nimi aż tak źle. Spada liczba chorych na anoreksję, na siłowniach ubywa ofiar zawałów serca, mniej niedowartościowanych pacjentów mają psychoterapeuci.  Pijalnie piwa odzyskują klientów, których wcześniej utraciły na rzecz salonów piękności. A co szczególnie bolesne dla branży reklamowej – miejsca pracy tracą operatorzy Photoshopa!

ck2

Oczywiście, jak w każdej udanej akcji marketingowej, internet zalewa fala parodii i przeróbek. Nam do gustu przypadła taka:

ck3

Previous Przekręcone logo zjada własny ogon
Next Pomocna dłoń do selfie