Od połowy lutego przeglądarka Chrome domyślnie blokuje najbardziej uciążliwe formy reklam.
W najnowszej wersji najpopularniejszej na świecie przeglądarki Chrome od 15 lutego 2018 br. blokowane są reklamy, które są niezgodne ze standardami.
W domyśle Chrome nie wyświetli już np. okienka pop-up, reklamy na całą stronę czy też migających, animowanych reklam.
Więcej szczegółów na temat rodzajów blokowanych reklam tutaj: https://www.betterads.org/standards/
Czy oznacza to, że Chrome zamierza walczyć z reklamą? Z jednej strony wydaje się to być krok w stronę konsumentów i chęć uratowania ich od tych złych bannerów. Z drugiej strony – posunięcie PR-owe, które nota bene zgodne jest z interesami Coalition for Better Ads – organizacji, do której należą takie agencje jak Google, Criteo, Facebook czy Microsoft.
Tak więc najwięksi reklamowi gracze na rynku nie odczują tej zmiany.
Zmianę odczują mniejsi reklamodawcy. I co najważniejsze – użytkownik. Strony będą badane narzędziem Ad Experience Report API, a właściciele stron będą mieli wgląd w szczegółowe raporty, tak aby mogli ulepszać na nich reklamy.
Ekipie Chrome bynajmniej nie chodzi o zablokowanie reklam, a dostosowanie ich do odpowiednich standardów. Najpopularniejszy bloker reklam na rynku AdblockPlus punktuje zatem te rozwiązania. Według nich blokowane w Chrome jest jedynie 16% reklam w porównaniu do 93%, które blokuje AdblockPlus.
