Amerykanie ograniczają użycie Facebooka


Duża część Amerykanów rezygnuje z Facebooka lub redukuje jego użycie – wynika z badania Paw Research Center. W ciągu roku trzy czwarte użytkowników platformy z USA zmieniło sposób korzystania z platformy.

Badanie Paw wykazało, że 74 procent dorosłych użytkowników Facebooka w USA podjęło jedno z następujących działań: zmieniło ustawienia prywatności, zrobiło przerwę w używaniu aplikacji lub całkowicie ją usunął.

Ponad 25% Amerykanów usunęło aplikację ze swoich telefonów, a 42% przestało z niej korzystać przynajmniej przez kilka tygodni. Ustawienia prywatności poprawiło 54% użytkowników.

Co ciekawe, zmiana podejścia jest wyraźniejsza wśród młodych Amerykanów – w ciągu 12 miesięcy aplikację z komórek usunęło aż 44% użytkowników w wieku 18-29 lat.

Pew przeprowadził badania między 29 maja a 11 czerwca br., obejmując nimi 4594 osoby.

Co na to Facebook? W oświadczeniu dla „The Washington Post” firma tłumaczy działania użytkowników „ulepszeniem zasad, które pozwalają zarządzać swoimi informacjami za pomocą mechanizmów kontroli prywatności aplikacji”. – Prowadzimy również kampanie edukacyjne na Facebooku i poza nim, aby pomóc ludziom na całym świecie lepiej zrozumieć, jak zarządzać swoimi informacjami  – głosi stanowisko firmy.

Facebook informuje również, że liczba jego aktywnych użytkowników w USA i Kanadzie w minionym kwartale nie zmieniła się i wynosi 185 milionów.

Debra Aho Williamson, analityczka z „eMarketera”, powiedziała, że ​​ankieta jest wiarygodna z uwagi na publiczny sprzeciwu wobec skandali dotyczących prywatności danych na Facebooku. Wyjaśniła również, że zmiana nastawienia nie musi się przekładać na spadek liczby użytkowników. Możliwe, że użytkownicy, którzy usunęli aplikację, później do niej powrócili.

Na podstawie: The Washington Post.

 

Previous Dzieci toną, rodzice gapią się w smartfony
Next 17 września: Occupy Silicon Valley