Adblockery rosną na potęgę


Już prawie 200 milionów osób korzysta z programów blokujących niechciane reklamy w Internecie. To ponad 40-procentowy przyrost w stosunku do zeszłego roku – wynika z raportu PageFair i Adobe Study.

fair page raport 2015 _ 4
Rośnie popularność blokowania reklam w sieci

Łącznie na świecie 198 milionów ludzi używa tego typu oprogramowania. Według prognozy będzie szybko ich przybywać, bowiem poszerzają się możliwości używania ad-blockerów na urządzeniach mobilnych.

Liczba internautów blokujących reklamy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w USA wzrosła o 48%, a w Europie o 35%.

fair page raport 2015 _ 6
Polacy w europejskiej czołówce blokujących reklamy

Wśród najważniejszych powodów, dla których ludzie blokują reklamy raport wymienia obawy związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz wzrost liczby reklam.

Z tytułu korzystania przez konsumentów z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam w przeglądarkach wydawców i branża reklamowa w 2015 zarobi według raportu mniej o 22 mld dolarów. W przyszłym roku sumę strat PageFair szacuje na 41,4 mld USD.

adblockingRaport potwierdza trendy uchwycone dwa lata temu. Według ówczesnych prognoz do 2018 roku już wszyscy internauci mogą stosować programy do blokowania reklam w sieci.

Raport „The 2015 Ad Blocking Report” z sierpnia 2015 autorstwa PageFair znajduje się na stronach firmy.

 

 

 

Previous Kropla Pepsi w morzu Coli
Next Park kulturowy w Nowej Hucie