17 września: Occupy Silicon Valley


Akcję „Okupowania Doliny Krzemowej” proklamuje kanadyjski magazyn „Adbusters”, wzywając użytkowników, by 17 września powstrzymali się od używania sprzętu i oprogramowania technologicznych gigantów.

Myślisz, że dasz radę zrobić sobie 24-godzinną przerwę od produktów „Big Tech”? Nie korzystać przez dobę z wyszukiwarki Google? Nie używać przez cały dzień swojego Maca? Nie scrollować Facebooka przez dzień i noc? Powstrzymać się na jeden dzień od kupowania na Amazonie?

Nawet jeśli nie potraficie tego zrobić, poznajcie nową inicjatywę fundacji Adbusters.

17 września br. inicjatorzy ruchu „Occupy Wall Street” uruchomili kampanię #OCCUPYSILICONVALLEY. To ma być globalny cios wymierzony przeciwko czterem najpotężniejszym korporacjom Big Tech – Alphabet (Google), Amazon, Apple i Facebook, które zdominowały nasze życia społeczne, polityczne i emocjonalne.

Organizatorzy akcji wezwali do „uwolnienia jednodniowego zalewu memów memów, postów, twittów i statusów wypełnionych wszystkim tym, co Dolina Krzemowa chce zachować off-line.

– Naszym celem jest zamknięcie Big Tech na jeden dzień – powiedział redaktor naczelny „Adbusters” Kalle Lasn . – Chcemy dać Markowi Zuckerbergowi, Sergeyowi Brinowi, Jeffowi Bezosowi i reszcie Doliny Krzemowej lekcję, której nigdy nie zapomną: to naród („We the people”) rządzi internetem, a nie wy!

Adbusters wzywają więc do porzucenia zadawania pytań wyszukiwarce Google, może prócz jednego: „Czy Google czyni zło? (Does google do evil?).

Apelują, by przez dzień nie kupować na Amazon. Ewentualnie złożyć tam gigantyczne zamówienie – i porzucić je przed realizacją transakcji.

Użytkowników Facebooka zachęcają do żądania zwrotu miliardów dolarów, które platforma Zuckerberga zarabia na nich każdego roku. Mogą to robić korzystając z funkcji „Zgłoś” i załączając rachunek za osobiste szkody, na jakie naraził ich algorytm platformy.

Adbusters zapowiadają również, że sklepy Apple na świecie zostaną oklejone wywrotowymi naklejkami i hasłami, które zwracają uwagę na unoszące się nad firmą skandale, dotyczące planowanego postarzania produktów, unikania płacenia podatków i łamania praw pracowniczych.

Zdaniem Adbusters miliony ludzi, którzy po prostu chcą odpocząć od codziennego cyfrowego szaleństwa, nie zrobi 17 września NIC – odstępując od swoich urządzeń, będą mogli poczuć, jakie to uczucie nie tracić czasu, i być prawdziwie obecnym w swoim życiu.

– 17 września odzyskujemy kontrolę nad naszym życiem i umysłem. Przywracamy równowagę sił. Przez jeden dzień znowu tworzymy internet – proklamują Adbusterzy.

 

Previous Amerykanie ograniczają użycie Facebooka
Next BZ WBK zniknął, Santander pozostał